Вивчення єдиної науково-методичної проблеми закладу
Алгоритм реалізації єдиної науково-методичної проблеми закладу
«Створення якісного освітнього середовища в контексті сучасних трансформаційних змін модернізації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти»
https://cnttm-sumy.at.ua/algoritm_realizacii_edinoi_naukovo.docx
Етапи
реалізації завдань діяльності педагогічного колективу Сумського міського Центру НТТМ
з вивчення єдиної науково-методичної проблеми закладу
«Створення якісного освітнього середовища в контексті сучасних трансформаційних змін модернізації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти»
I етап (опанування теоретичного матеріалу) – 2020-2021 н.р.
Схема І етапу
https://cnttm-sumy.at.ua/skhema_l_etapu.docx
II етап (усвідомлення змісту проблеми відповідно до функціональних задач та реалій закладу) – 2021-2022 н.р.
III етап (практичне застосування кращого перспективного досвіду колег-позашкільників з проблеми) – 2022-2023 н.р.
IV етап (створення власного досвіду) – 2023-2024 н.р.
V етап (узагальнюючий етап) – 2024-2025 н.р.
Перспективний план роботи з вивчення єдиної науково-методичної проблеми закладу
«Створення якісного освітнього середовища в контексті сучасних трансформаційних змін модернізації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти»
1-й рік (орієнтовно) – опанування теоретичного матеріалу
- створення ініціативної творчої групи для розробки перспективного плану роботи над науково-методичною проблемою;
- проведення діагностики серед педагогів закладу та вихованців гуртків з метою визначення початкового рівня сформованості знань, вмінь по даній проблемі;
- вивчення та опрацювання теоретичного матеріалу шляхом вивчення науково-методичної, психолого-педагогічної літератури;
- організація самоосвітньої діяльності педагогів закладу;
- складання бібліографічного каталогу літературних джерел з питання вивчення проблеми;
- організація роботи постійно діючого семінару з проблемної теми
2-й рік (орієнтовно) – усвідомлення змісту проблеми відповідно до функціональних задач та реалій закладу
- організація роботи постійно діючого семінару з проблемної теми;
- створення довідково-методичного куточка з проблеми закладу;
- вивчення досвіду педагогів закладів позашкільної освіти, які працюють над аналогічною проблемою;
- розробка рекомендацій, пам’яток щодо впровадження ефективних методів та прийомів з реалізації компетентнісного підходу до вихованців в умовах закладу позашкільної освіти;
- організація взаємовідвідування занять, виховних заходів з метою обміну досвідом;
- впровадження педагогами в освітній процес нових технологій, методів, прийомів роботи з даної проблеми;
- проведення моніторингу досягнень педагогів закладу.
https://cnttm-sumy.at.ua/drugij_etap_tablicja.docx
3-й рік (орієнтовно) – практичне застосування кращого перспективного досвіду колег-позашкільників з проблеми
- впровадження вивченого теоретичного матеріалу в освітній процес гуртків;
- розроблення творчими групами основних положень, рекомендацій, методів, заходів, технологій, найбільш ефективних у роботі даного закладу, кожного педагога;
- обговорення запропонованих рекомендації на засіданнях методичних об’єднань, вироблення заходів стосовно їх реалізації;
- організація взаємовідвідування занять, вивчення та виконання керівниками гуртків запропонованих методичних рекомендації;
- узагальнення й упровадження в практику роботи педагогів перспективного педагогічного досвіду з даної проблеми;
- організація методичних семінарів, лекцій, занять-консультацій для керівників гуртків;
https://cnttm-sumy.at.ua/tretij_etap_tablicja.docx
4-й рік (орієнтовно) – створення власного досвіду
- удосконалення системи роботи педагогів у контексті роботи над проблемною темою;
- діагностика рівня сформованості ключових компетентностей особистості у вихованців закладу;
- систематизація накопиченого матеріалу;
- видання інформаційно-методичного збірника з проблемної теми;
- створення власного педагогічного досвіду з проблемного питання;
- проведення аналізу напрацьованого практичного досвіду.
5-й рік (орієнтовно) – узагальнення результатів роботи над проблемною темою
- узагальнення, аналіз отриманих даних, вироблення практичних рекомендацій;
- проведення творчих звітів методичних об’єднань, проблемних, творчих груп про наслідки роботи над проблемою;
- оформлення результатів дослідження у вигляді методичних порад, випуску методичного бюлетеня;
- проведення підсумкової методичної конференції (засідання педагогічної ради, педагогічних читань) з проблеми;
- підбиття підсумків роботи, формування нових традицій позашкільного закладу.
Наслідками роботи закладу над науково-методичною проблемою мають стати такі показники:
- підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;
- використання набутого досвіду більшістю педагогів керівників гуртків;
- удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи;
- високий рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку вихованців;
- розвиток творчої активності педагогів;
- зміни в рівні теоретичної та науково-практичної підготовки педагогічних працівників до здійснення подальшої інноваційної діяльності;
- високий рівень навчальних досягнень вихованців;
- сприятливий психологічний клімат у колективі.
|